تبلیغات
روایتِ بازی - هر آنچه از Dragon Age II می خواهید
Dot Tk domain for Free!
بازی به روایت لوفی
بازدیدهای امروز:
بازدیدهای دیروز:
كل بازدیدها:
كل مطالب:
كل نظرات:
ایجاد صفحه: - ثانیه

center>
Pagerank���� ��� �� ����

داستان بازی چیست؟


شما هاوک (Hawke) هستید، یك قهرمان. فرقی نمی كند كه مرد باشید یا زن. داستان بازی تعریفی از گذشته است. در حال حاضر شما یك قهرمان هستید و شخصی به نام واریک (Varric) داستان شما را دوباره روایت می كند. داستان این شماره بر خلاف نسخه قبل كه در طی یك سال اتفاق می افتاد، در طول 10 سال پیگیری می شود. طبق مشاهدات، Dragon Age II خطی ولی باز است، یعنی رفتن از نقطه A به B از قبل تایین شده، ولی چگونه رفتن به این مكان ها به شما بستگی دارد.

Saveهای خود را نگه دارید

به درستی معلوم نیست نسخه دوم چه ارتباطی به نسخه قبل دارد، ولی سكانس اول به خوبی همه چیز را توضیح می دهد. نسخه دوم تقریبا در همان زمان های نسخه قبل اتفاق می افتد. بازی در طی نبرد Battle of Ostagar است كه جان بسیاری از Grey Wardenها (مردمی كه نیروی استثنائی در نابود كردن شیطان دارند) و پادشاه فرلدن (Ferelden) را گرفت. مناطق حومه ای دیگر امن نیستند. شهر هاوک توسط نیروی Blight (از نیروهای قوی Darkspawnها) احاطه شده است. پس از این موضوع خانواده هاوک از شهر فرار كرده و با شما به Kirkwall می روند. این سفر به اندازه یك سال طول می كشد كه تماما Cut-Scene است. به طور کلی داستان Dragon Age II از Origins جدا است. اما چرا باید Saveهای نسخه قبل را نگه داریم؟ در نسخه دوم تصمیمات شما در Origins  تاثیر مستقیمی روی این شماره دارد. اگر نسخه قبل را بازی نكرده اید، نگران نباشید، چون در ابتدای این نسخه به شما سه حالت برای انتخاب گذشته داده می شود تا تصمیم بگیرید گذشته ای كه در حقیقت در Origins اتفاق افتاده، چطور باشد.


هنر جنگ


بازیکنان بسیاری از تغییر مبارزات ناراحت هستند كه بیشتر شبیه به یك بازی اكشن شده است. ولی در حقیقت مبارزات كاملا شبیه به قبل هستند. فرمان های اکشن با دكمه ها انجام می شوند و با R2 (در نسخه PS3) می توانید بین چندین حركت سوئیچ كنید. هنوز نسخه PC را زیاد ندیده ایم، ولی همچنان می توانید بازی را Pause كنید و استراتژی مورد نظر را بچینید. بزرگترین تغییر این است كه حركات اكشن بسیار سریع تر و خوش فرم تر شده اند. یكی دیگر از نكات سنتی، چیدن تاكتیك خاص برای هر نفر و جوخه است كه در Origins هم وجود داشت. این سیستم بسیار غنی و جالب است و خوشحالیم كه BioWare همچنان آن را نگه داشته است.


صحبت كردن


سیستم دیالوگ Dragon Age: Origins را نگاه كنید تا متوجه شوید قهرمان اصلی حرف نمی زند. این موضوع خیلی بد و اذیت كننده بود كه بی صدا جایی بایستید و چیزی نگویید. Dragon Age II خیلی بیشتر شبیه به Mass Effect شده است. قهرمان اصلی حرف می زند و در حین دیالوگ ها احساساتی می شود. چرخه دیالوگ همچنان باقی است و آن ها عالی و بی نقص هستند.


ارتقاء


همانند هر بازی RPG، وقتی در Dragon Age II شما Experience Point دریافت می كنید، Levelتان هم بالا می رود. اگر Dragon Age: Origins را بازی كرده اید، مسلما با این شماره هم راحت خواهید بود، چون همان سیستم ها هم به این شماره بازگشته اند. بخش های مختلف مثل Strength (قدرت حمله)، Willpower (نیرو)، Constitution (سلامتی) و... در بازی وجود دارند. در حالیكه قدرت ها یكسان هستند، ولی نحوه انتخاب آن ها فرق كرده و هم از لحاظ كاربرد و هم از لحاظ بصری تغییرات مثبتی در این قسمت دیده می شوند.


ساختار


این یك راز نیست و Dragon Age: Origins از لحاظ بصری بازی زیبایی نبود، حتی روی PC كه بهترین نسخه بود. این بار قضیه فرق كرده است. این بار سبك گوتیك به شكل كمیك در آمده و Cut-Sceneها بسیار زیبا است. حتی نقشه هم تغییر كرده و بسیار زیبا شده است. همچنین نبردهای Random در حین مسافرت وجود دارند و نژادهای مختلف مثل Elfها بسیار با جزئیات و زیبا كار شده اند. نكته جالب اینجاست كه بنا بر تغییراتی كه روی هاوک انجام می دهید، خانواده او هم از لحاظ فیزیكی شبیه به هاوک می شوند. اگر قهرمان ما مو قرمز باشد، خانواده اش هم شبیه به او هستند.

روابط


این بار با شخصیت هایی از نسخه قبل هم روبرو می شوید. این نكته خیلی خوبی برای طرفداران بازی است تا چهره های آشنای قبل را در این نسخه هم ببینند. اما اگر تازه با این بازی آشنا شده اید، باید بدانید كه در نسخه قبل اگر همراهانتان از حركات شما ناراضی می بودند، شما را ترك می كردند. تصمیم با خودتان است، اگر می خواهید آدم بدی باشید، باید بدانید که ممكن است هم گروهیانتان شما را رها كنند.





نوشته شده توسط بنیامین در سه شنبه 28 دی 1389 و ساعت 09:45 ب.ظ [+] | نظرات ()
نظرتون راجع به وبلاگ چیه؟ •