تبلیغات
روایتِ بازی - مصاحبه با دنی بیلسون رئیس THQ
Dot Tk domain for Free!
بازی به روایت لوفی
بازدیدهای امروز:
بازدیدهای دیروز:
كل بازدیدها:
كل مطالب:
كل نظرات:
ایجاد صفحه: - ثانیه

center>
Pagerank���� ��� �� ����

سایت GameZone به تازگی مصاحبه ای را با آقای دنی بیلسون (Danny Bilson) درباره مقایسه فیلم با صنعت بازی ترتیب داده که توجه شما را به آن جلب می کنیم.

GZ: از آنجایی كه شما در هالیوود هم بوده اید، می توانید صنعت بازی را با فیلم مقایسه كنید؟


بیلسون: وقتی برای اولین بار وارد صنعت بازی شدم، پدرم پرسید: "چطور هست"؟ من گفتم: "همیشه در استودیو هستید، چون هیچ وقت نمی توانید از آنجا خارج شوید". شبیه به آماده كردن یك فیلم هست، ولی در فیلم شما به مكان های مختلف می روید و فیلم برداری می كنید و مثلا 80 نفر همراه خود را به این مكان ها می برید و كار را تمام می كنید. ساخت بازی كاملا فرق دارد. مثل این است كه همیشه در حال آماده شدن باشید، چون همیشه در استودیو هستید. شما باید هر لحظه دوربین را خودتان درست كنید. شما فقط یك داستان را به روشی كه در فیلم ها هست، روایت نمی كنید. پایه ساخت هر فیلم یكی است، ولی ساخت بازی هر بار بر مبنای مضامینی كه در آن به كار بردید، فرق می كند. بستگی به فرهنگ كلی افرادی دارد كه با آن ها كار می كنید. بستگی به میزان پول و وقت شما دارد. ساخت یك بازی 10 برابر ساخت یك فیلم سخت است.


GZ: در هالیوود برنامه های مختلفی قبل از ساخت فیلم است. مثلا می خواهید یك فیلم شخصی و یا اسكاری بسازید و یا یك Blockbuster. در صنعت بازی همیشه پایه Blockbuster است تا پول بیشتری به دست بیاید. این در قالب بازی خیلی متفاوت است كه هر چه سریعتر پول به دست آورد.


بیلسون: تنها دلیلی كه باید سریع پول بدست بیاورید، این است كه بازی ها به مرحله اجناس دست دوم می روند. شما باید پول لازم را قبل از روانه شدن بازی به رده دست دوم ها بدست بیاورید. این طور می توانید آن پول را برای ساخت بازی دیگرخرج كنید. آیا از من می پرسید كه بازی های شخصی و هنری كجا هستند؟


GZ: بله.


بیلسون: بستگی به این دارد كه چقدر روی آن خرج كنید، چون ساخت بازی خیلی گران می شود. شما باید پول را به سرمایه گذار بازگردانید. كمتر بازی های شخصی در Xbox Live پول كلانی را باز می گردانند. مثل صنعت فیلم است كه اگر زیاد روی آن خرج نكنید، پول آنچنانی هم به عنوان سود به دست نمی آورید. خیلی كم پیش می آید که چنین بازی ای راه خود را به خوبی پیدا كند و حتی به یك Blockbuster تبدیل شود. مثل صنعت فیلم در دهه 70 است. فیلم های هنری، آثار بزرگی بودند و فیلم های B فیلم های كوچك. ولی ناگهان با Star Wars و Jaws همه چیز عوض شد. فیلم های B به فیلم های گران قیمت و فیلم های هنری سلطان فیلم های كم خرج تبدیل شدند. این خیلی سخت است. اگر بتوانید مشتری برای بازی هنری خود پیدا كنید، پس در نتیجه پول زیادی برای ساخت آن خواهید داشت.


GZ: از آنجایی كه شما مدتی در هالیوود بوده اید، اگر می خواستید Homefront را به یك فیلم تبدیل كنید، آن را به چه كسی می سپردید؟ آیا كارگردان و استودیوی خاصی را در نظر داشتید؟


بیلسون: بازی Homefront یك جورهایی به Red Dawn شبیه هست. همزمان با آن فیلم است. این در مورد یك كشور غم انگیز است. شخصی كه ما به سراغش رفتیم جان میلیوس (John Milius) است، كسی كه Apocalypse Now و Red Dawn را نوشته است. او نویسنده این بازی است. ما به او گفتیم و او گفت: "بله، من هم هستم" و حال او مشغول كار كردن روی بازی است.


GZ: برای یك فیلم هم همچنین؟


بیلسون: اگر می خواستم یك فیلم در مورد Homefront بسازم، مسلما جان آن را می نوشت. او یكی از محبوب ترین نویسندگان من است.


GZ: در مورد كارگردان و بازیگر چطور؟


بیلسون: برای كارگردان هم جان را در نظر می گرفتم. بازیگر را نمی دانم.


GZ: كسی نظرتان را جلب نكرده؟


بیلسون: بازیگر برایم مهم نیست.


GZ: آیا سعی نمی كردید دخترتان در آن بازی كند؟


بیلسون: حتما، اگر بخواهد.


GZ: همانطور كه خیلی ها بر این باور هستند، THQ نسبت به سه سال گذشته تغییرات بسیاری كرده است. شما سعی در گسترش قلمروی خود دارید. در ورای این موضوع چه برنامه ای دارید؟


بیلسون: ساخت IPهای جدید یكی از برنامه های THQ است. ساخت بازی های بزرگ و نو آور هدف ما است. كیفیت بالا و نو آوری فراوان باعث خلق بازی های جالب می شود و در كنار موفقیت آن ها می توانید ریسك های بیشتری هم انجام دهید.


GZ: در طی سه سال گذشته THQ روی لایسنس های زیادی مثل Disney ،WWE و حال UFC كار كرده است. آیا درست است كه شما Homefront را بر مبنای پولی كه از آن ها به دست آورده اید ساخته اید؟


بیلسون: فكر كنم آن ها بیشتر از انتظاری كه از Homefront دارم، فروخته اند.


GZ: آیا انتظار دارید Homefront به اندازه WWE بفروشد؟


بیلسون: اوه بله. بیش از WWE و UFC باید بفروشد.


GZ: چندین استودیو در آمریكا بسته شده اند و به كانادا آمده اند. كانادا چه چیز مهمی دارد كه بازیسازها به آنجا می روند؟


بیلسون: خب، ما قصد نداریم استودیویی را ببندیم. در كانادا استودیوها موفق تر عمل می كنند و این به وضعیت اقتصادی و مخارج اینجا هم بستگی دارد. اینجا به ما فرصت می دهد پول بیشتری خرج كنیم و در عوض بازی بهتری بسازیم.


GZ: بحث در مورد بعضی استودیوها در Montreal شد. بسیاری فكر می كنند تعداد زیادی كانادایی/فرانسوی در استودیوها هستند. آیا قصد دارید بیشتر از كارمندان داخلی استفاده كنید و یا استعدادهایی از خارج هم بیاورید؟


بیلسون: ما قصد داریم 400 نفر در اینجا داشته باشیم. پس فكر می كنم جا برای همه هست. ما بهترین بازیسازها را می خواهیم تا بازیسازهای بزرگ زیادی را هم پرورش دهند. همانطور كه می دانید، یكی از تیم های ما توسط پاتریس دسیلتس (Patrice Desilets) رهبری می شود و او دوستان زیادی دارد كه با او كار می كردند. پس تعداد زیادی كانادایی/فرانسوی خواهیم داشت و به همان اندازه از آمریكا، انگلستان و بقیه نقاط جهان.


GZ: پاتریس یك تیم را هدایت می كند. در مورد هدایت تیم دوم چطور؟ چقدر مهم است كه نفر دوم هم یك حرفه ای باشد؟


بیلسون: خیلی مهم.


GZ: آیا تا به حال كسی را در نظر داشته اید؟


بیلسون: برنامه های خوبی دارم، ولی فعلا چیزی را تایید نمی كنم.





نوشته شده توسط بنیامین در پنجشنبه 30 دی 1389 و ساعت 07:24 ب.ظ [+] | نظرات ()
نظرتون راجع به وبلاگ چیه؟ •